Facilicom geeft een inhoud aan klantgerichtheid

18 februari 2016

Facilicom wil concreet werk maken van klantgerichtheid. De facilitair specialist steekt z'n intentie niet onder stoelen of banken: tegen eind 2016 wil het de meest klantgerichte onderneming van de facilitaire sector zijn. Een honorabele doelstelling? Zeker! Maar wat betekent klantgerichtheid nu eigenlijk?

Event: "Klantgerichtheid gekaderd"

Om het begrip "Klantgerichtheid" concreter te duiden, organiseerde Facilicom onlangs een event, genaamd "Klantgerichtheid gekaderd". Nadat het evenement werd ingeleid door VRT anker Hanne Decoutere en Facilicom CEO Alain Vandenbrande, werd het woord gegeven aan twee getalenteerde sprekers en experten ter zake, nl. Els Dhaeze en Guido Everaert.

Volgens Els, bezielster van consultancy PITopia (People In Transition Towards Customer Excellence) en auteur van een referentiewerk rond klantgerichtheid, "Uit Liefde Voor De Klant", is de klant van vandaag op zoek naar een luisterend oor, naar gemak, naar snelle en gemakkelijke oplossingen, en naar een eerlijke en proactieve communicatie. Als bedrijf moeten we daar rekening mee houden en ons klantgericht handelen – iets wat we pas kunnen als we inzicht hebben in wat de klant wil en ons denkpatroon daaraan hebben aangepast – op enten. Els sluit af met te zeggen dat "klantgerichtheid niet alleen draait om WAT je doet, maar vooral om HOE je het doet!"

Tijdens zijn geanimeerde en interactieve bijdrage legde Guido vooral de nadruk op het belang van stories en branded content. Hij ziet in branded content en in het gebruik van narratieve elementen en sociale media kanalen een manier om klantgericht te handelen.

Het event werd afgerond met een panelgesprek tussen Alain Vandenbrande, de twee gastsprekers Els en Guido, en Facilicom klant Ann Troch (Jacobs Douwe Egberts). Hanne stelde hen gerichte vragen over klantgerichtheid in de praktijk en hun ervaringen hiermee.

Met een duidelijker en concreter inzicht in het concept klantgerichtheid, sloten de aanwezigen de interessante voormiddag af aan een lekker walking dinner geserveerd door Prorest.

Wilt u graag het uitgebreide verslag lezen, klik dan hier.